13 september 2012

Födelsedags cupcakes och tårta









Denna tårtan och cupcakes bakade jag åt en vän till hennes födelsedagskalas.
Jag fick fria händer angående utseendet med tipset om att favoritfärgen är blå. 
Eftersom jag vet att Carolines hjärta klappar lite extra för stjärnor, ränder, den lite marina stilen och blommigt porslin så försökte jag få med detta.

Om jag själv får välja så använder jag så lite konstgjorda ingredienser som möjligt, därför fick färgerna finnas i dekorationerna istället då dessa ändå inte äts..



Tycker att de små flaggorna i cupcakesen blev så söta med stjärnor och ränder och så fick vimplarna på tårtan fick stå för det blommiga porslinet.



Cupcakesen var morotskaka med cream cheesefrosting. 

Tårtan bestod av sockerkaksbotten, fylld med hallonmousse och spacklad med mörk chokladfudgefrosting. 
Täckt med marsipan. Stjärnor och bokstäver är gjorda i flowerpaste. 

Kram Ida






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar