19 november 2012

Blixten Mcqueen


En Blixten Mcqueen tårta åt en supersöt liten Todd som fyllde 3 år.
När Todd fick se Blixten-bilen utbrast han: Får jag klappa den?! Så gulligt!

Här kan ni läsa vad Todds mamma skrev om födelsedagen.

Detta var min första tårta med modellerad figur på. Var på kurs nyligen och lärde mig, kul att få användning av de kundskaperna! 

Det gick faktiskt lättare än jag trodde att göra en blixten-bil även om det tog väldigt mycket längre tid än jag trott. 

Tårtan bestod av sockerkaksbotten, fylld med ett lager hallonmousse, ett lager chokladmousse och spacklad med chokladfrosting. 

Kram Ida




1 kommentar:

  1. Åh så roligt att du tog så fina bilder på tårtan!! Jag hann inte det eftersom barnen fullständigt släääängde sig över den coola tårtan. Mycket uppskattad!!
    Kram till dig och god fortsättning på det nya året

    SvaraRadera