27 november 2012

Doptårtor åt Sebastian




En liten Sebastian döptes i helgen och jag fick äran att göra tårtorna.
Jag fick helt fria händer med ett enda önskemål: choklad..

Eftersom modellering är nytt för mig ville jag gärna modellera en dekoration. 
Så det blev en nalle med en skön filt och lite färgglada stjärnor, jag ville göra något som inte blev för ljuvt.

Tårtan bestod av sockerkaksbotten, fylld med ett lager mörk chokladmousse, ett lager lite ljusare chokladmousse och spacklad med vaniljsmörkräm. Tårtorna var laktosfria.

Blir så stolt, tacksam och glad när jag får äran att baka åt andra! 

Nästa ut är en vintrig tårta som jag har på gång idag. 


Kram Ida


1 kommentar:

  1. Du gör fantastiska bakverk och tårtor! Så imponerad över att det finns människor som dig, med sådan talang! Tack för fin och inspirerande blogg! :-)

    SvaraRadera